HTML

Levél 1.

2014.02.05. 17:11 John és én...

Tisztelt Cím!

 

B*** P**** vagyok Nagykanizsáról a TÁMOP.2.1.2 K-0130-P0001-K0149 számú angol A0-ás (Soha nem tanult semmilyen idegen nyelvet.) tanfolyam egyik résztvevője(?).

 

Szeretném megérdeklődni/utánajárni, hogy miként lehet a fent említett "tanfolyamot" abbahagyni a következők miatt:

 

2013.11.21-én kezdődött eme tanfolyam amire én a szint megjelölése és az abban foglaltak miatt (soha nem tanultam angol nyelvet, sőt direkt és szánt szándékkal el is kerültem mindennemű érintkezést ezzel a nyelvvel, pl.: ruhán feliratok, idegen nyelvű zenék, feliratos idegen nyelvű filmek, utcán és boltokban elhelyezett feliratok, stb.) jelentkeztem. Vagyis NULLA alatti és vállaltan ez alatti az angol nyelvű ismeretem. Mármint a tanfolyamra való jelentkezésemig.

A tanfolyamra a következőket biztosították a részemre:

H.Q. Mitchell - Traveller (beginners student's book)

H.Q. Mitchell - Traveller (beginners student's workbook)

H.Q. Mitchell - Traveller (beginners student's companion)

Ezek szépek, színesek és 1 azaz egy db. Magyar betűt nem tartalmaznak...

Kb. egy hónap vagy kb. a negyedik tanítási nap után kaptunk egy 20 azaz húsz mondatot tartalmazó leckét/házit fordítás!!! gyanánt.

Angol nyelvhelyességgel az ÁBÉCÉ hangos hangos ki és hangos fel olvasása is valódi nyűglődés főleg, hogy a fonetikus ábécé(IPA) -re vonatkozó utasítást, irány mutatást teljesen nélkülözi a könyvek mindegyike Magyar nyelven. Kisujjból pedig sajnos...hmmm.

Ugyan ez vonatkozik a szavakat tartalmazó "szótár" füzetre, ez ugyan tartalmaz/hat valamiféle talán segítséget (Phonetic Alphabet) viszont értelmezni nem tudom hiszen én ilyent soha nem használtam, vettem igénybe.

E nélkül viszont én nem tudok szavakat kiolvasni, felolvasni, értelmezni, megérteni és amit még kellene MEGTANULNI. Az ezek miatti hiányból fakadó szégyenérzetről már nem is beszélve. És nem, nem vagyok kíváncsi az ezzel ne törődj mondatokkal. Mert több ember előtt semmiféle alap nélkül megszólalni igenis kellemetlen és igenis helyénvaló valamint helyes reakció. Ha fegyvert tartunk valakinek a fejéhez akkor bagatell módon nem hiszem hogy a ne törődj vele és a ne izgulj a helyes érzet.

Írd és mond ezidáig egyetlen egy szó megtanulását nem tudom felmutatni ill. bizonyítani, viszont buzgón bámulom az azóta már 75 azaz hetvenöt darabra duzzadt fordítani való mondatokat, sajnos mást nem tudok vele (szép Magyar kifejezéssel élve) csinálni.

Szóval én azóta (most már tavaly!) is csak azzal az először kapott 20 db. mondattal szemezek MÉG MINDÍG és pont!, ott leragadtam mondhatni sokkot kaptam és az idő csak telik, a könyvekben a lapok fogynak és fogalmam sincs, hogy most mi van...

Ezzel az egész valamivel kapcsolatban olyan érzetem van mintha kötelező elvárás lenne a magától érthetőség és a mi az, hogy ezt nem tudod, meg a hiszen ezt mindenki tudja, olyan mint a levegővétel.

Nekem még egy db. jó megoldásom nem volt sem a tanórán sem az azon kívül kapott feladatokból. Nulla!

A könyv, a munkafüzet és a saját füzetem csak!!! satírozásokkal és áthúzásokkal van tele, némelyik lap már át van szakadva, ja meg kérdőjelekkel. Mindegyik mintha egy Parkinson-kóros monokróm kifestője lenne, kb. olyan látványt nyújtanak. Lefordítva: (persze csak ha sikerül!) Szar vagy! Szar vagy! Szar vagy!

Hadd említsek párhuzamokat.:

Ha egy 1,5-2 éves gyermeknek aki éppen hogy csak most kezd el gügyögésből apránként beszélni és oda adnak kapásból mondatokat (nem szavakat, betűket) az szerintem normális dolog hogy nem tud mit kezdeni velük. Nálam: gügyögés=Magyar nyelv; beszéd=Angol nyelv

Vagy egy másik:

Kilencéves koromtól tanulok(még mindig) klasszikus gitáron játszani. A tanulás kezdetétől számítva 4 azaz NÉGY évig nem volt hangszer a kezemben, tilos volt!

Ha nincs alap akkor nincs hangszer(mondatból pedig egy sem nem hogy hetvenöt).

Jelenleg egyetlen tavaly! még a tanfolyam kezdetén kapott 20 db-os mondattal szenvedek, rothadok, szemezek, görnyedek felette és a nagy semmi NULLÁBÓL nézek ki, közben pedig...

Természetesen én is olvasom a híreket miszerint kis-hazánkban az unióból pénzelt nyelvmizériában zsírosan és jó sok pénz van, lehet belőle feszített tükrű fűtött medence meg hasonlók. De akkor miért nem azzal kezdik gerincesen, hogy: Figyi balfasz! Szarunk rád, aláírod óra előtt a három helyen majd oda állsz a fényképhez, aztán szarni bele, szánt az eke!

Perpillanat olyan szinten undorom van be menni órára, hogy azt most a vele járó érzéssel együtt szívesen ingyen másra átruháznám.

Jelenleg a következőket látom:

 

-Leülöm a tanfolyam árát, mert kifizetni nem tudom (munkanélküli vagyok)

 

-Engedek a mostani érzéseimnek és ÉN is leszarom az egészet bemegyek és még az elején aláírok háromszor, majd remélhetőleg eltudom érni, hogy az elején készüljön csoportkép és megyek a saját dolgomra(aztán majd ha anyagi helyzetem megengedi akkor keresek egy VALÓS abszolút és tényleg kezdőknek, való tanfolyamot amivel TÉNYLEG elérhetem az A0-s SZINTET)

 

-szerzek egy időgépet

 

-térdenállva nyílvánosan könyörgök hogy miszerint meg is AKAROM érteni és nem csak leutánozni, lemásolni, csalni, tili-tolizni, barkóbázni stb. AKAROK!!!

 

Tisztelettel.

 

Szólj hozzá!

Címkék: abc német definíció technika angol szavak hang felismerés jelek fül szórend 26 ábécé 44 sorrend szótag kiejtés fonetika hangsúly megismerni szófajok képzése Magyar B2 A0 rövid magánhangzók hosszú magánhangzók kettős hangzók néma hangszálas mássalhangzók rezgő hangszálas mássalhangzók más hangzók nyelvtana

A bejegyzés trackback címe:

https://your-blog-title.blog.hu/api/trackback/id/tr785800339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása